ZUNO mobile banking a výběr z bankomatu

Zatímco internetové bankovnictví od ZUNA žádné užitečné novinky nepřináší, to mobilní má pár nových a velmi zajímavých vychytávek – např. platba faktur za pomoci fotoaparátu. To mě ale neoslovilo, pro mě byly důležité snadné převody na kartu a přehledné vyhledávání bankomatů. Zkušenosti s tím mě ale donutily změnit banku.

Zpočátku aplikace fungovala výborně, jenže poté jsem začal mít problémy s přihlašováním. Teď už téměř měsíc je spíše náhodou, když se mi tam podaří přihlásit, takže s mobilními převody je konec. Stejně ale přecházím k Fio, takže už to řešit naštěstí nemusím. Přesto mohu aplikaci stále využívat pro vyhledávání bankomatů, jenže…

Přijel jsem do Trutnova a ihned šel podle navigace přímo k bankomatu Raiffeisenbank. Ten ale nikde nebyl. Procházel jsem všechny okolní ulice s mobilem v rukou, které už mi pomalu umrzaly. Ani kolemjdoucí nevěděli, kde se v tom místě bankomat nachází, a tak jsem po 15 minutách hledání zkusil navštívit mobilní web Raiffeisenbank a podívat se, kde mají nejbližší pobočku, abych se na polohu jejich bankomatu zeptal tam. Ten bankomat byl přímo u pobočky!

Po zdlouhavém postupu, kdy jsem si připadal opravdu jak pitomec obsluhující prehistorický počítač běžící na systému MS DOS, jsem konečně vybral peníze. Na kolotoč hlášek „Chcete vybrat 10.500 Kč? – ANO – Nelze vybrat. Lze vybrat pouze 10.200 Kč. Chcete vybrat tuto částku? – ANO – Nelze vybrat“ ale jen tak nezapomenu. Na kartě jsem měl mnohem více peněz, než jsem chtěl vybrat, nikdy mi však nebyl sdělen důvod, proč mnou požadovaná částka nejde vybrat a ani proč nejde vybrat ta částka, kterou mi bankomat oznámil, že mi vydat může. Opravdu uživatelsky velmi přivětivé… Při každém požadavku jsem samozřejmě musel zadávat PIN, pro jistotu jsem koukal i na zůstatek (opět zadat PIN), a nakonec jsem tedy vybral rovných 10.000 Kč – to už šlo. Aspoň něco, peklo za mnou.

Bankomat jsem měl mít při cestě a místo minuty u něj strávené jsem jeho hledáním a výběrem hotovosti strávil půl hodiny. Venku byla zima jak v Rusku a kvůli obsluze dotykáče jsem nemohl mít ani rukavice. Zpáteční autobus jsem stihl tak tak, kvůli tomu všemu jsem byl tedy dost naštvaný, protože nebýt mobilní aplikace, které jsem důvěřoval, našel bych bankomat ihned (šel bych nejdříve na pobočku).

Po příjezdu domů a zapnutí FB na mě vyskočil příspěvek od ZUNA „Potřebujete si vybrat peníze v neznámých končinách? Nespoléhejte na náhodu a najděte nejbližší bankomat rychle. Už žádné bloudění podezřelými bočními uličkami.“ To byl opravdu velmi špatný vtip. Mají v té své databázi bankomaty všech bank, ale nedokážou mít správně ani ty své vlastní. Ohlásil jsem tento problém na Facebook ZUNA (můj komentář už se mi ovšem nepovedlo dohledat, asi se ztratil…?), kde mi bylo oznámeno, že se na to podívají. Je to už měsíc a žádná oprava databáze se nekonala, takže Zuno bankomat v Trutnově podle této aplikace rozhodně nehledejte.

Další negativní zkušenost a fakt, že ani po měsíci nebyli schopni opravit umístění svého bankomatu, mě přesvědčily, že už opravdu nemá cenu se s tím Zuno dále trápit.

Doplnění 15. ledna: Zuno představilo aplikaci Bankomaty, pobočky a pošty CZ určenou pro širokou veřejnost. Bohužel, i zde je poloha bankomatu stále chybná…

Doplnění 24. května: Bankomat stále chybně umístěn a lenost pracovníků Zuna nezná mezí – místo, aby se omluvili a jeho polohu si našli na stránkách RF sami, napíšou jen, že to byl informační šum a požádají, abych jim tu správnou adresu poslal znovu…

Další moje dlouhodobé zkušenosti byly shrnuty v článku Zkušenosti se ZUNO bankou, který byl průběžně aktualizován.

sdilet
Hrůza!Nic mocPrůměrDobrý článekVynikající! (dosud nehodnoceno)
Loading ... Loading ...
Příspěvek byl publikován v rubrice Bleskovky, Co mě štve, Internet, Technologie. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.