Budu zvracet. Kdy už ten mobilní monopol skončí?

Minulý víkend jsem psal článek o Vodafonu, který jsem nakonec ani nezveřejnil. Chtěl jsem popsat, jak mě okrádá a jak mi jeho nekvalitní a nestabilní služby komplikují život. Bohužel, u 4. strany A4 mi došlo, že toho je tolik, že to nikdo číst nebude – pro pochopení  problémů je totiž potřeba vždy popsat situaci, ve které jsem se nacházel, a to je nejen obtížné k vysvětlení, ale také únavné pro čtení. Tak teď tedy alespoň jen pár slov posledních dní…

Nedávno jsem si jel k Vodafonu koupit chytrý mobil, ale to by nebyl Vodafone, aby se i taková jednoduchá věc obešla bez komplikací – nešlo jim vygenerovat fakturu. Tak jsem se šel projít po městě a za 2 hodiny se tam vrátil a doufal, že už to půjde. Sláva, šlo to. Už jsem se bál, že to bude víc nefungovat než fungovat jako jejich slavná internetová Samoobsluha, která všem značně komplikuje život. Stačí do Googlu napsat „nefunkční samoobsluha“ a zjistíte, o čem mluvím.

Chytrý mobil se samozřejmě bez internetu neobejde, a tak se na něj připojí ihned po zapnutí. S poplatkem 25 Kč za aktivaci internetu na 24 hodin jsem počítal, ne však s tím, že mi po 3 hodinách bude naúčtován znovu. Hned jsem měl chuť jet zpátky do města, jenže za benzín bych projel víc, než kolik mi bylo neoprávněně naúčtováno. A také mám zkušenosti s tím, jak se k reklamacím chovají – nic se nevyřeší a skončí to větou „My se vám ozveme.“ Nikdo se však už neozve, a můžete to zkoušet klidně pořád dokola.

No a teď ty „férové“ tarify – studenti si už pod 3 kila ani neškrtnou, tarifům za 100 Kč odzvonilo a ruší se jim bez náhrady. Lucka, která si o letošních prázdninách Vodafone pořídila právě kvůli tarifu Student na míru, musí mít jistě radost. A nestudenti to taky nemají moc fér – tarify jsou sice po vteřinách, ale balíčky jsou dražší a ceny jednotek nad rámec balíčku i několikanásobně! O 500 Kč se zdražilo i neomezené volání, které s metodou účtování (60+1 vs. 1+1) nemá nic společného. Účtování po sekundách je sice fér, všechny ostatní změny jsou však jen ještě větším okrádáním zákazníka.

Další „férovou“ novinkou je možnost zakoupit zvýhodněný telefon s úvazkem na nekonečné 2 roky místo původních 6 měsíců. A důvod? V oficiálních vyjádřeních na Facebooku jsem našel rovnou dvě odpovědi. První je „Abychom mohli nabídnout ještě výhodnější ceny“ a ta druhá, o poznání upřímnější (zřejmě od jiného zaměstnance) „Protože si zákazníci kupovali telefon za výhodnou cenu a po 6 měsících odešli.“ A to mluví za vše – místo, aby zlepšili své služby a nedávali tak zákazníkům důvod k odchodu, raději si je uvážou na 4x delší období a obhajují to výhodnějšími cenami, které jsou ale vyšší než ty předchozí. To je férový přístup, ne?…

Z toho, kolik problémů s Vodafone mám a jak předražené nekvalitní služby si platím, se mi chce zvracet. Ihned jsem začal zkoumat konkurenci, jenže všude to je stejné, nebo i horší. Žádná konkurence tu totiž není, jen monopol tří zlodějských operátorů. Kdy už to skončí?!

Náš zákazník, náš otrok…

Aktualizace 8.9.2012: Pomocí formuláře na Facebooku jsem dvojnásobné naúčtování poplatku reklamoval. Dnes mi přišlo vyjádření – poplatek 25 Kč mi bude vrácen v dalším vyúčtování. Docela jsem byl překvapen, jelikož dosavadní zkušenosti mám jiné. Možná to je tím, že dřív jsem utrácel 500 Kč za půl roku a teď jsem to zvládl za měsíc…

Čtěte také:
sdilet
Hrůza!Nic mocPrůměrDobrý článekVynikající! (5 hlasů, průměr: 5,00 z 5)
Loading ... Loading ...
Příspěvek byl publikován v rubrice Co mě štve, Slohovky, Technologie. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

5 reakcí na Budu zvracet. Kdy už ten mobilní monopol skončí?

  1. Kuba napsal:

    Já mám špatné zkušenosti spíše s O2, hlavně při přecházení od/k jiného(-mu) operátora(-ovi). Neobešlo se to bez oněch „háčků“, jako je účtování paušálu, ještě před aktivováním nové O2 simkarty a podobně. (Zůstal jsem u Vodafonu)
    Rozhodně souhlasím i ohledně zlodějských cen služeb všech tuzemských operátorů a mizerné nabídky služeb.

  2. Bato napsal:

    Pozrite sa ako funguje O2 na Slovensku. Oproti českým operátorom je to úplná nádhera. Fakt ste tu 100 rokov za opicami čo sa týka mobilnej komunikácie. Napríklad sekundová terifikácia od prvej sekundy je na Slovensku samozrejmosť už dlhé roky. Rovnaké ceny volaní do všetkých sietí a dokonca aj do Českej republiky a pár iných krají sú v O2 tiež samozrejmosť. A tie ceny sú nižšie ako v rámci siete v ČR.

  3. ostravak napsal:

    Za všechen ten bordel můžou pražáci. Je to sebranka „manažérů“, kteří neumí byznysu dát přidanou hodnotu, tak parazitují a vymýšlejí pi*oviny. Stačí to vysvětlit nadnárodnímu investorovi nějakým přehledným reportem s krásným grafem, jak by ušetřil, mít vedoucí tým v jiném regionu, a jaké má vyžírky v práglu. Na pracáku by stáli méně, takže v tom problém nevidím.

  4. nasehobby.sk napsal:

    Mal som možnosť ako správca firemnej komunikácie po skúsenostiach na Slovensku rozbiehať firemné aktivity aj v Čechách. Prekvapilo ma, ako zaostalý je český komunikačný trh. Vrátane služieb a ich „kvality“ tak aj cien. Komunikácia s hotline, úplná katastrofa, objednávanie nových sim a mobilov hrozné, aby som musel zakaždým cestovať do ČR kvôli tomu?

  5. Pingback: Nedostatek odborníků a talentů | mistrblogu.cz

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.