Aktualizováno: Zkušenosti se ZUNO bankou

Téměř každý měsíc měnící se podmínky u Poštovní spořitelny mě donutily začít uvažovat o změně hlavní banky. Když jsem viděl úroky ZUNA, neváhal jsem. Aspoň na zkoušku, řekl jsem si. A jak zkouška dopadla? Jaké má tento český zelenáč výhody a nevýhody?

Čtěte také: Kam odcházím od Zuna? K Fio a Wüstenrot!

Proč právě ZUNO?

Nebudu to tajit – nechal jsem se zlákat nezdaněnými úroky a akčním úrokem 3,5 % p.a. na půlročním vkladu. Nejvíce používané služby zdarma (z bankomatu jsem za poslední 3 roky vybíral pouze jednou, k hotovosti přicházím jinak) a žádné minimální limity zůstatků.

Založení účtu – pondělí

Založení účtu online bylo velmi jednoduché. Stačilo vyplnit registrační formulář a vyčkat na zpracování, o kterém jsem byl informováni pomocí SMS zpráv.

Příjezd kurýra, aktivace účtu – čtvrtek

Ráno v 8 hodin volal kurýr DPD, jestli budu dopoledne doma. V 11 hodin volal znovu, abych mu popsal, kde bydlím. DPD opět zklamalo – i prostý občan s internetem má možnost napsat do mapy adresu a zjistit, kde přesně se dům nachází, avšak kurýrní služba bude příjemce raději otravovat telefonáty a ztrácet čas hledáním místa.

Kurýr konečně dorazil s obálkou, ve které se nacházelo veškeré papírování a další obálka, kterou kurýr použil pro zaslání podepsané smlouvy zpět do ZUNA. Vše proběhlo bez problémů a já mohl jít k počítači aktivovat účet.

První dojmy z internetového bankovnictví

Přehledné, vše krásně na očích. Příjemné barvy, příjemné písmo. Nejhezčí bankovnictví, jaké jsem viděl. Co mě však hned překvapilo, byla absence SMS autorizace při přihlašování. Začal jsem si hrát a zkoušet, co to všechno umí. Pravé menu je přizpůsobitelné, což hodně usnadní práci. Vyskytuje se však jen na hlavní stránce, na dalších stránkách už je pravý sloupec věnován většinou nápovědě.

SMS autorizace není vyžadována pro převody mezi účty klienta (účet, spoření, vklady) a převody na účty v seznamu. Pro převod na cizí účet a pro přidání účtu do seznamu či jeho úpravu už je SMS autorizace vyžadována. Při prozrazení přihlašovacích údajů je tedy možné zrušit vklady a spoření a peníze rozeslat na účty v seznamu – prostě vybílit konto, prohlédnout si výpisy z účtů (ohrožení soukromí všech, kdo jsou se mnou v bankovním styku), a to vše bez jediného potvrzení přes SMS. Bohužel, takže bacha na heslo.

Co jsem však nikde nenašel, byly informační e-maily – abych nemusel chodit na účet kontrolovat, jestli už mi klient uhradil fakturu. Bohužel, ZUNO o pohybech na účtu umí informovat pouze pomocí placených SMS. Napsal jsem jim tedy vzkaz a prý o zavedení zatím neuvažují. A to mi přijde jako nezbytná věc!

Nutnost ručně kontrolovat, zdali už přišly peníze, či  aktivovat si placené SMS Plus, je v rozporu s jejich hesly Neztrácet zbytečně čas a Neplatit zbytečné poplatky. Chci praktickou notifikaci e-mailem a chci ji zdarma, nepotřebuji si připlácet za SMS.

Reklamace poplatku za SMS Plus

A jak jsem tak klikal na všechno možné, u čeho byla uvedena cena 0 CZK, aktivoval jsem si SMS Plus. Bohužel aktivační poplatek je sice 0 Kč, ale měsíční činí 18 Kč. Jakmile jsem to zjistil, ihned jsem službu zrušil. Když jsem viděl, že mi za ty 2 minuty už byl poplatek naúčtován, rozhodl jsem se SMSky opět aktivovat – když už jsem si je na měsíc přeci zaplatil, tak by byla škoda vyhodit 18 Kč za 2 minuty a 0 SMS!

Před opětovnou aktivací jsem však raději kontaktoval pracovníka na chatu, abych zjistil, zdali mi při nové aktivaci nebude měsíční poplatek naúčtován znovu. Zjistil jsem, že bude. Dalších 18 Kč jsem za otestování SMS Plus utratit nechtěl, a tak jsem si začal stěžovat. Bylo mi doporučeno, ať požádám o reklamaci. A tak jsem tak učinil.

Poplatek 18 Kč za nevyužitou službu SMS Plus byl do 2 dnů navrácen. Potom jsem byl ještě telefonicky kontaktován slovenskou telefonistkou ZUNA, aby mě informovala o úspěšném vyřízení reklamace. Byl jsem celkem vystrašený, jsem ta mladší generace a slovenština už mi moc neříká, takže mi dalo zabrat zjistit, co po mně vlastně chce. Potřebovala sdělit můj e-mail a adresu bydliště, aby se ujistila, že jsem majitel účtu. Slovenští kolegové prý pouze dočasně vypomáhají zvládat nával klientů.

Reklamace byla tedy úspěšná a telefonát mi přišel jako zbytečné divadlo, když se jednalo o blbých 18 Kč – stačilo mi poslat zprávu do IB. A proč jsem tedy tak nízkou částku reklamoval? Z principu. Pro mě 18 Kč je zanedbatelných, ale když to takto naúčtují tisícovce klientů, pak už se jedná o 18.000 Kč. Řídil jsem se tedy heslem ZUNA „Nenechte nás vydělat“ a poplatek jsem si nechal hezky vrátit. Navíc mám teď zkušenost s tím, jak se chová Zuno při reklamacích.

První velmi rychlé převody

Převody v rámci ZUNO probíhají okamžitě, hlavně pak mezi vlastními účty. Když bych to zahnal do extrému, nemusíte mít na běžném účtě ani korunu, a jen v případě potřeby si požadovanou částku přesunout ze spoření chvíli před platbou. Pokud jsem u Poštovní spořitelny plánoval zaplatit kartou v neděli plnou nádrž benzínu, musel jsem potřebné peníze převést už v pátek odpoledne.

Co mě však zajímalo, byla hlavně rychlost mezibankovního převodu. Budoucí převod nastavený na následující den dorazí ještě v den platby do cílové banky – v půl deváté ráno byly peníze na účtu u FIO banky, v 9 ráno u Poštovní spořitelny. Příkaz zadaný v 10 ráno byl ihned zpracován a peníze do Raiffeisen bank byly doručeny do 90 minut. Perfektní.

Opačný převod (od Poštovní spořitelny) už pokulhával. Příkaz zadaný v 19 hodin byl zpracován druhý den a peníze do účtu ZUNA doručeny až den třetí kolem 8. hodiny ranní.

O rychlosti připisování částek na účet ZUNA nevím nic, protože ve výpisu účtu je uváděno pouze datum bez času – abych zjistil čas přijetí, musel bych si aktivovat placené SMS Plus.

Problémy v nočních hodinách

Pokud plánujete obsluhovat bankovnictví po půlnoci, počítejte s tím, že bude značně nespolehlivé. Přesně o půlnoci dochází k chybovým hláškám s něčím ohledně budoucnosti, čím konkrétně, to už nevím, protože tyto chyby se už minutu po půlnoci odstraní. Zřejmě nějaká programátorská chyba, takže se půlnoci raději vyhněte.

Větším problémem je ale zpracování plateb od půlnoci do cca 2 hodin ráno. Převod ze spořicího účtu na běžný byl proveden okamžitě a bez problémů, ale při snaze převést peníze kamkoliv z účtu už se objevovala hláška o nedostatečném zůstatku. Všude při potvrzování převodu jsou zobrazovány zůstatky správné, ale k převodu prostě nedojde. Je tedy nutné zadat datum platby na další den, nebo vyčkat do 2 hodin.

Když jsem kvůli tomu kontaktoval podporu na chatu, bylo mi sděleno, že nedostatek peněz na účtu mi to hlásí proto, že v tuto dobu probíhá zúčtování plateb. Logické by bylo příkazy zadané v tuto dobu automaticky pozdržet a vykonat později, než lhát klientovi, že na účtu nemá žádné peníze. Zelenáči. Tak jsem alespoň poprosil, jestli by nebylo možné někam do IB umístit hlášku, že v době od 0:00 do 2:00 bývá bankovnictví nespolehlivé. Požadavek byl prý předán dál, tak jsem zvědav.

Platební karta

Žádost o vystavení karty jsem podal v pondělí a byla mi doručena v pátek. Je na ní napsáno i číslo účtu. Plocha kontaktu je stříbrná, což působí lacině oproti běžnějším zlatým. Příznivcem vystouplého písma na ZUNO kartě nejsem, obtížněji se mi vkládá do pouzdra.

Shrnutí zkušeností se ZUNO bankou

Navrácení poplatku mě potěšilo, aktivní zákaznická podpora na chatu také. Zklamala mě absence SMS autorizace při přihlášení a mailů, ale budu doufat, že to ZUNO brzy zavede. Viz. komunikace na Facebooku – už nemohou říkat, že si na tento nedostatek stěžují jen jednotky klientů. Už je nás více a u dalších statusů si lze všimnout, že to lidi motivuje vrátit se k předchozím bankám, tak snad s tím něco udělají.

Výhody ZUNO banky

  • velmi rychlé převody
  • denní připisování nezdaněných úroků
  • přehledné a příjemné internetové bankovnictví
  • jednoduché vytvoření až 10 spořicích účtů a 50 vkladů

Výhody konkurence

  • lepší zabezpečení – SMS autorizace při přihlašování
  • informace o pohybech na účtu e-mailem zdarma
  • spolehlivost, pobočky, lepší komunikace

Zuno má tedy podstatné nevýhody, které nelze přehlížet. Doufám, že obě budou časem odstraněny, jelikož se nejedná o nic technicky náročného, ale na rozhodování klientů to má velký vliv. I já jsem do poslední chvíle přemýšlel, jestli opravdu ZUNO využívat jako hlavní banku. Ale celkově jsem spokojen, takže jsem se rozhodl pro.

Důvody, proč opouštím Poštovní spořitelnu

  • nemožnost manipulace s penězi o víkendu (přesun ze spoření na kartu)
  • požadavek na minimální částku na účtu ve výši 15.000 Kč
  • požadavek na minimální částku na spoření ve výši 50.000 Kč
  • ZUNO mi nabídne o 38 % vyšší čistý úrok na běžném spoření (1,45 % vs. 2,0 %)
  • půlroční vklad u ZUNA s úrokem 3,5 % p.a.

K výše uvedenému jen dodám, že u Poštovní spořitelny používám Era online účet a Era červené konto. Nyní si nechám pouze Červené konto, jinak by mi byl účtován měsíční poplatek 50 Kč za nesplnění limitu 15.000 Kč. Raději těch 15 tisíc dám k ZUNU na spoření, kde za ně dostanu ještě 25 Kč měsíčně, a Era online účet zruším úplně.

Doporučené čtení:

Aktualizace článku: Výpadky a nespolehlivost

Díky Facebooku je vidět, že internetové bankovnictví Zuna je nespolehlivé. Odstávky, výpadky a chyby, o kterých si myslíte, že budou během plánované odstávky opraveny, ale nestane se tak. Odkaz 1, odkaz 2, odkaz 3. Rozhodně doporučuji přečíst všechny komentáře na blogu Zuna. Na to, jak je jejich internetové bankovnictví jednoduché, funguje hůře než složité systémy konkurence. Velmi proto zvažte, jestli použít tuto „online banku“ jako jedinou, či pouze na spoření, a aktivní platby radši neprovádět přes zkušenější konkurenty. A pokud se nedokážete obejít bez výpisů,  na Zuno rovnou zapomeňte – provádějí je ručně a své by o tom mohl vyprávět třeba Robert

Moderní online bankovnictví od ZUNA…

Překvapí někoho, že odkaz míří na SLOVENSKOU Facebook stránku, kde informace o výpadku nejsou a žádné nejsou ani na té české? Jedná se jen o univerzální chybovou hlášku, kterou zobrazí zřejmě kdykoliv to vypadne, avšak jejím obsahem se snaží navodit pocit, že je vše v pořádku a řeší se to („Není to nic vážného, už to opravujeme.“) – a když se na tuto chybu zeptáte na Facebooku, tak vám sdělí, že momentálně nemají hlášen žádný výpadek. Časem se přijde na to, že žádný server nespadl, ale stránky jsou aktuálně nefunkční v nějakých prohlížečích, takže pro přihlášení je potřeba použít nejnovější Google Chrome. Hláška je tedy lživá (spousta lidí jen čeká, až ZUNO servery opět zprovozní, aniž by tušili, že stačí jen vyzkoušet ostatní prohlížeče) a ještě směřuje ke slovenským sousedům, kde uživatelé situaci samozřejmě řeší – co si o tom myslíte? ;-)

Po několika hodinách, kdy stránky hlásily výpadek, ZUNO na Facebooku sdělilo, že žádný výpadek neevidují – opravdu to okamžitě začali řešit? Rozhodně ne, když půl dne ani nevěděli, co se děje, a oprava jim trvala celý den, což je nepřípustné.

U Zuna se může stát opravdu cokoliv…

Povšimněte si textu v červeném rámečku – že by bylo něco špatně? Ano, pokud budete používat ZUNO banku, naučíte se spoustu chybových hlášek. Zde se naštěstí nejedná o žádnou vážnou chybu, ale během používání jsem objevil i horší a říká to cosi o celkové vyspělosti a kvalitě internetového bankovnictví od ZUNA.

Jak jsem již psal výše – na to, jak má ZUNO jednoduché bankovnictví, dokážou v něm nasekat mnohem více chyb než konkurence ve svých složitých systémech, které jsou zřejmě lépe otestované. Zuno asi čeká, až chyby odhalí zákazníci a nahlásí je na zákaznickou linku…

Nyní jen čekám na uvolnění peněz z akčního vkladu na 3,5 % a poté raději měním banku.

Aktualizace 22. března 2012:

Takto vypadá žádost o rezervu u ZUNA – ano, opět se chybičky vloudily…

Aktualizace 26. března 2012: Aktuální výpadek od soboty, zprovozněno až v pondělí odpoledne. Omluva od ZUNA zde. Uběhlo několik dalších měsíců, ale, co se spolehlivosti týče, nic se nezměnilo – výpadky jsou tu stále běžná věc a není snad týdne, kdy by šlo všechno tak, jak má. Rozhodně tedy nepoužívejte ZUNO jako svou jedinou banku, dávejte tam jen peníze, o kterých víte, že je nikdy nebudete akutně potřebovat. Používejte ji jen jako odkladiště a rozhodně si tam nenechávejte posílat výplatu!

Když jsou vám po konci vkladu připsány peníze na účet, jsou označeny jako „Daň z úroku“ – ano, hlavně, že máte peníze, ale množství takových chyb dělá reálný obrázek o kvalitě bankovnictví.

Aktualizace 19. listopadu 2012

Když se vám začnou hromadně ozývat klienti, že jim internetové bankovnictví nefunguje, bylo by vhodné se pořádně zamyslet, zdali není chyba opravdu někde na vaší straně, než tvrdit, že je vše v pořádku a trapně doporučovat aktualizaci stránky. Odkaz 1, Odkaz 2, Odkaz 3, Odkaz 4.

Takže co se spolehlivosti týče stále nic nového. Já už ZUNO používám čím dál méně, takže mě ty výpadky nepostihují tolik. Ale znáte zákon schválnosti – když to nejvíce potřebuji, bankovnictví nejde. Stává se mi to tak jednou měsíčně.

Úroky byly v tichosti sníženy, klienti o tom byli informováni až s několikadenním zpožděním. Většina z nich se to dozvěděla z jiných médií dříve, než od své banky! Od banky, která neustále spamuje e-mailové schránky svými výhodnými akčními nabídkami, ale úroky sníží ze dne na den a ani nepípne. Konkrétně se tak stalo k pátku 5. října, dost podivné datum pro takovou změnu. Další výhoda, tedy vysoké úroky, tím padla. A od nového roku se ruší daňová úleva při denním úročení, takže výdělky ještě více klesnou.

Aktualizace 12. ledna 2013: Výpadky a nefunkčnost stále na téměř denním pořádku. Pro aktivní bankovnictví jsem si nedávno založil FIO (absence poplatků, 10 výběrů měsíčně zdarma) a jsem zatím spokojen. ZUNO nyní používám už jen na odkládání úspor kvůli zatím ještě výhodnému Spoření Plus (2,3 %).

Včera další neplánovaný výpadek, dneska zase plánovaná odstávka, snad už to zítra půjde…

Denní úročení 2013 s mobilním Zunem – velmi přehledné… (ironie)

 
Čtěte také:
sdilet
Hrůza!Nic mocPrůměrDobrý článekVynikající! (10 hlasů, průměr: 4,60 z 5)
Loading ... Loading ...
Příspěvek byl publikován v rubrice Co mě štve, Finance, Internet, Slohovky, Technologie. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

19 reakcí na Aktualizováno: Zkušenosti se ZUNO bankou

  1. Jirka napsal:

    Narosto souhlasím, mám se Zuno docela dobré zkušenosti, výborná je karta a možnost online měnit její limity. Jsem stejný přeběhlík od PS. Pohyby na email bych uvital také. Problém nastal v listopadu, stále není k dispozici výpis za říjen, na slovenském chatu mi Erika napsala, že je dělají ručně…. no potěš koště. Trochu se obávám aby slibovaný výnos z vkladu nebyl v ručně malovaných bankovkách.

  2. Quidak napsal:

    Původně jsem si chtěl založit účet u Zuna kvůli úrokům, ale jak to tak čtu… Absence SMS autorizace nepřipadá v úvahu… V dnešní době keylogerů bych měl strach. Každopádně díky za recenzi.

  3. Radek napsal:

    Posilejte pripominky na Zuno ohledne zabezpeceni. (SMS autorizace) V soucasne dobe si na tuto vec stezuje jen malo klientu a tak nehodlaji provest zadnou zmenu.

  4. Alexandr napsal:

    Jen se popravím: pokud už tam někdo vleze tak uvidí pouze zůstatky, ale peníze neodešle.

  5. dd napsal:

    totální zloději, všichni dejte ruce pryč od raifky a jejích dcer… zbavujou se nevýhodných klientů, a ty ostatní odíraj, totální zloději a májí velké právní oddělení které to posvěcuje….. změna všech pravidel atd…. všechny své peníze sem od rafiky a zuna dal jinam… a nelituju, tyhle zloděje už nikdy…

    • dd napsal:

      ps – netové stránky mění dle aktuálních potřeb, staré pravidla nenajdete – viz účet, účet plus alias spoření či nové spoření plus,,,, tzn. pošlete peníze při stávajících pravidlech, očekáváte 2 % zúročení ( ta variatna s „účetem“ a pak zjistíte že je neúročen????? i když stále vidím slogan : účet – ideální na spoření ???? a v call cetru se musíte bavit s ukrajinkou??? tohle je prezentace jedné z největších bank ve střední evropě??? nene jsou to zloději a vše kalkulujou a lidi maj jako beránky……….

  6. Mirek napsal:

    To dd: Co jsi to proboha napsal za nesmyslné kraviny? Já i manželka máme u Zuna účty přes půl roku a jedná se o dost peněz. Uhlí letos kupujeme za úroky. Peníze vybíráme zadarmo. S takovou rychlostí převodů peněz, jakou nabízí Zuno jsem se ještě nesetkal a to už jsem měl účty u 6 bank. Převést si peníze mobilem ze spořáku na běžný účet těsně před výběrem z bankomatu to je jen třešnička na dortu. Ještě jsem se nesetkal s nevlídným jednáním při korespondenci,naopak vše velmi rychle a ochotně vyřízeno,bez toho,abych zvedl zadek od PC. Zuno je pro naše potřeby nejlepší současnou bankou a doufám,že i zůstane.

  7. zdenka napsal:

    Souhlasím s Mirkem, i já mám účet u ZUNO více jak půl roku a až na jeden zádrhel s výpisem počátkem tohoto roku (výpis nebyl k dispozici na začátku ledna), mohu jen chválit.

  8. helena napsal:

    I já se připojím, mám u banky ZUNO BÚ i SÚ a bez problémů. Pravdou je, že SMS autorizaci postrádám… zapracuji alespoň na FB, ať je nás víc :-)

  9. Radim napsal:

    Já mám sice ZUNO účet jen tři měsíce, ale za tu dobu by se mi – jak tady někteří píšou – už měl nějaký problém objevit – což zatím vše v pořádku. A jak tady někteří píšou, že není týden bez chyby – nesetkal jsem se s tím (zatím :) ).
    Já mám účet (zatím ještě) u PS a pro přihlášení do IB sms zprávy nemám – zato u každé transakce ano a to mám i u zuna – takže je to sice bezpečnostní výhoda, ale dá se to přežít. Přihlášení s autorizační sms totiž u PS bylo zavedeno až tak před 3-5 lety, a já mám u nich účet asi 7 let a tenkrát nic takového nebylo. A co se týče převodů tak mi ke každému převodu přišla sms s kódem a to mám běžný účet.
    Akorát co mi chybí tak jsou ty mejly o pohybu – to byla taková zpětná kontrola jak jsem se nepřihlásil na účet tak i tak jsem měl kontrolu o přijatých a odeslaných platbách. Na druhou stranu to přihlášení taky netrvá dlouho (kdybych měl vzít ten čas něž ten e-mail najdu v poště, tak za tu dobu se přihlásím taky) – a to nemluvím o tom že mi PS účtuje druhé a každé další přihlášení cca 1kč.
    A co je velká výhoda jsou časy převodu – okamžitě na stejné bance a maximálně druhý den cizí banka. Takže já jsem spokojen a když přidají ty mejly popř. ty sms tak budu ještě více, ale i tak jsem spokojen oproti jiným bankám, které jen tahají nemalé peníze za poplatky a k tomu dávají skoro nulový úrok – srovnání: PS 55kč – (snad) všechny poplatky za měsíc s úrokem 0,01% – to je hotový výsměch.

  10. Iva napsal:

    Mám také dobré zkušenosti se ZUNO,peníze mám uloženy více jak půl roku,zatím bez jediného problému,líbí se mi úročení spoření a vkladů, které dneska již nenabízí téměř žádná banka,mám zkušenosti s PS, kde nejsem spokojena s rychlostí převodu peněz do jiných bank,což trvá někdy i 3 dny a další zkušenosti mám s GE Money, kde neustále snižují každého půl roku úroky na spořících účtech,takže jsem peníze, které chci spořit převedla do ZUNO.U ZUNO se mi líbí, že nemusím mít na běžném účtě ani korunu,všechny peníze mám na spořících účtech a vkladech a podle potřeby si je převádím internetovým bankovnictvím,rychlost převodu mezi vlastními účty je okamžitě do jiné banky během chvilky.Docenila bych rovněž zasílání autorizačního kódu SMS při přihlášení do intern.banky,měla bych větší pocit zabezpečení.To je snad jediná výtka vůči ZUNO.Můžu doporučit.

  11. Lydie napsal:

    Já používám KB jen kvůli blízké pobočce, kam mohu vložit tržby a bankomatu, když je zase potřebuju vybrat. Ale jinak ji už prakticky nepoužívám. Zřídila jsem si účet u mBanky, kde jsou výhody podobné jako u ZUNO. Značnou nevýhodou je absence přepážek. Nejbližší vkladomat je 80 km daleko, takže kvůli tomu ještě mám účet v komerčce, odkud jsem „téměř“ odešla právě kvůli pomalosti.

    Nevíte, zda někde na internetu existuje tabulka, která by přehledně zpracovávala rychlosti mezibankovních převodů?

    Pokud chcete otestovat Zuno versus mBank, pošlete číslo účtu. Pošlu vám 1 Kč a když mi ji vrátíte, budeme znát obě rychlosti :-)

  12. Tomas napsal:

    Re: Zuno banka – zkušenosti?
    Banka sikovne maskuje skutecnou vysi uroku, pred tydnem jsem od uveru odstoupil a stale pokracuje martyrium, aby si penize prevedli zpet. nelze se domoci nejake odpovedi, HRUZA!!!!!!!!!!!rozhodne nedoporucuji si stouto bankou cokoliv zacinat!!!

  13. Tomas napsal:

    Také jsem si založil účet u Zuno banky, ale musím říci, že jsem zklamán. Založil jsem si ho kvůli výhodnému úvěru a banka mi tři týdny není schopna dát informaci, zda je úvěr schválen či nikoli. Několikrát jsem jim psal, odpověď jsem sice dostal, ale jen obecné nesmysly, takže jsem se stejně nic nedozvěděl.

  14. Honza napsal:

    Dobrý den,
    založil jsem účet na popud má mámy, která dostává důchod z ciziny, aby nemusela platit poplatky za příchozí platbu. Bohužel zkušenosti s pracovníku zuno jsou katastrofální- jsou to naprosto nevychovaní a nevzdělaní blbové. Nehodlali mě vůbec vyslechnout, obvinili mě ze zneužívání účtu a stále mleli svou, že moje máma (82 let) musí účet obsluhovat sama. Jeden blb volal na mobil dokonce i v nedeli kolem poledne! Mozek vůbec nepoužívají jen omílají něco nahuštěné do hlavy. Patzrně zuno chtěla ušetřit a přijala blby a vycvičila. V jiné bance jsem se s tímto nesetkal. Takovýto přístup ke starším a hendikepovaným mě naprosto děsí. Zuno zcela nedoporučuji. Internetové bankovnictví mají vyšperkované – to musím uznat, ale přístup, ke klientovi je zcela nelidský. A práci se zaměstnanci zcela nezvládají. Ke mě se chovali jako k nějakému zločinci. Jako člověk jsem je vůbec nezajímal, jen se domnívali- v jejich vypnutých mozcích- že jsem porušil nějaké jejich směrnice. Konkrétně se jedná o pobočku na Vuáclavském náměstí v Praze.

  15. Lukáš Kříž napsal:

    Každá banka má své klady i zápory. Zuno je moje vedlejší banka kvůli tomu, že ještě nemá pořádně propracovaný IB. Když to porovnám s KB, kterou používám jako hlavní banku.
    Tak výhody Zuna jsou, že lze vyřídit vše po IB, že mohu se připojit na IB bez certifikátu a ověření přes telefon. Možnost vytvoření až 20 spoření a přesun z nich na učet trvá pár sekund. Další vychytávka je, že si k číslu učtu můžete přiřadit jméno a tím ho vždycky nemusíte hledat. Co mi na Zunu vadí je to že mají málo poboček, nemají vkládací bankomaty a mají technické problémy. Nakonec, že zaměstnanci jsou slováci a já jim nerozumím.
    Zuno mi příjde v přeneseném významu jako člověk, který má co nabídnout, ale ještě nemá své kvality, ještě nemá tolik zkušeností. Zbytečně strácí své klienty. Naprosto zbytečně.

  16. Tomas Rataj napsal:

    Chcete byt bez penez ? – Zalozte si ucet u ZUNO.
    U Zuna mam ucet temer 2 roky a byl jsem vesmes spokojeny. Sporeni prinasi vyssi vynos nez u vetsiny ostatnich bank, transakce (i do zahranici) jsou bezplatne, s platebni kartou jsem platil doma, v zahranici i na internetu. Proto jsem byl ochoten tolerovat pomerne caste vypadky jejich webovych stranek, ktere mi nekolikrat znemoznily provest transakci dany den (coz by mel byt pro banku problem). Co ale nejsem ochoten tolerovat, je blokace penez pri vyberu v bakomatu Raiffeisen Banky (ktere ZUNO pro vyber uprednostnuje). Bankomat penize odpocita, vytiskne stvrzenku, ze byly vydany, ale vubec se neotevre, abyste si je vzali. Zaroven vam ZUNO vyber potvrdi pres SMS a penize odecte z uctu. Kdyz se mi to stalo poprve, znervoznel jsem, ale po podani reklamace mi po nekolika dnech byla castka zpet pripsana na ucet. Nyni se mi totez stalo podruhe, jedna se o nasobne vyssi castku a jedinou odpovedi Zuna je, ze na vyrizeni reklamace maji 45 dnu. Penize jsou dva tydny odecteny z uctu, ja si netroufam provest dalsi vyber a tak jen cekam na vyrizeni reklamace a nasledny prevod vsech prostredku mimo tuto banku. Pro me ZUNO ztratilo duveryhodnost a odchazim jinam. Nejistotu, kdy mi opet zablokuji prostredky na 45 dnu, mi nemuzou kompenzovat ani sebelepsim zurocenim.

  17. Pingback: Jak (ne)funguje bankovnictví na TUL | mistrblogu.cz

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.